Home
> >

Colossi LOW PRO Custom

The FIRST customized Colossi Low Pro in Hong Kong. Built by Le Velo Cycling Workshop. www.facebook.com/levelohk My Instagram: bunni719

Frame:
Colossi Low Pro Custom

Fork/Headset:
Oval R900 Carbon Fiber Fork/ FSA Carbon Headset

Crankset/Bottom Bracket:
Campagnolo Record 49T/ Campagnolo Bottom Bracket

Pedals:
MKS GR9 pedals with MKS NJS Straps/ Crank Brothers EggBeater 2

Drivetrain/Cog/Chainring/Chain:
EAI Deluxe 17T / IZUMI SUPER TOUGHNESS NJS chain

Derailleurs/Shifters:
/

Handlebars/Stem:
Profile Design CobraWing Carbon Fiber/ Deda Pista

Saddle/Seatpost:
Selle Italia SLR TT saddle/ZIPP seatpost

Brakes:
/

Front Wheel/Hub/Tire:
HED 3 Tubular w Continental Sprinter tyre/ 50mm Carbon Fiber rim with Novatec hub/ H Plus Son AT25 with Shimano Dura Ace hub

Rear Wheel/Hub/Tire:
Volt Carbon Fiber Disc wheel/ 50mm Carbon Fiber rim with Novatec hub/ H Plus Son AT25 with Shimano Dura Ace hub

More Info:
www.facebook.com/levelohk Instagram: bunni719

Bike History

Click a link below to see past stages of this bike.

  1. Initial
  2. Colossi LOW PRO Custom stage II
  3. Stage 3
  4. Stage-Not-Finished-Yet
  5. HED 3
  6. Daily setting
  7. Stage 7
  8. UFO
  9. Daily

Added by bunni719. Last updated over 6 years ago.

As of over 6 years ago, bunni719 has indicated that they no longer own this bike.

Latest 22 Comments

Show all 31 comments

HNFXD

HNFXD says:

sweet ride

Posted over 6 years ago

edirza

edirza says:

holy shit !! very hot !

Posted over 6 years ago

kausar07

kausar07 says:

wow, nice bike !

Posted over 6 years ago

bunni719

bunni719 says:

thanks mate but it has been sold, it is a very nice alu. frame tho. check my new bike as well lol

Posted over 6 years ago

kurves

kurves says:

Very nice!

Posted over 6 years ago

dcondankz68

dcondankz68 says:

probably this bike need a hi-res picture

Posted over 6 years ago

bunni719

bunni719 says:

Sure mate ill get some asap! haha

Posted over 6 years ago

dcondankz68

dcondankz68 says:

i'll wait! haha

Posted over 6 years ago

Yopo

Yopo says:

Cool bike, love the crank! Which fork is it? the R900?

Posted almost 7 years ago

bunni719

bunni719 says:

thanks mate, yep its a R900 fork

Posted almost 7 years ago

Dayu_PJ

Dayu_PJ says:

Nice!!! What is the Size??

Posted almost 7 years ago

bunni719

bunni719 says:

51

Posted almost 7 years ago

Sflhkm

Sflhkm says:

Hey, I'm looking to buy a low pro frame for myself, I'm 172... Would you recommend the 51 or 54 for me?

Posted almost 7 years ago

bunni719

bunni719 says:

you can measure your inseam. search inseam guide on google mate.

Posted almost 7 years ago

JerBear

JerBear says:

Egg beaters, be careful man that bike is beautiful. Ride safe yo!

Posted almost 7 years ago

bunni719

bunni719 says:

haha thanks, and ride safe too!

Posted almost 7 years ago

ignatius0108

ignatius0108 says:

How much it cost for frame set with that custom order? Your bike look so rad bro!!!

Posted almost 7 years ago

bunni719

bunni719 says:

Thanks mate!
I forgot how much I bought it for but it should be around 600USD

Posted almost 7 years ago

Norisk

Norisk says:

bro how'd u custom? factory custom or by your own? nice build btw!

Posted almost 7 years ago

bunni719

bunni719 says:

thanks mate!
its a factory custom. Colossi provides custom paint jobs and graphics at extra cost.
You can contact dealers of colossi and provide the pantone code to them.
Here's a workshop i recommend www.facebook.com/levelohk
.
This workshop has a full set of pantone that means you can custom your own Low Pro from more than 1000 color of pantone!

Posted almost 7 years ago

Norisk

Norisk says:

aahhh ic... tnx!

Posted almost 7 years ago

bunni719

bunni719 says:

no worries and ride safe!

Posted almost 7 years ago

Show 9 more comments