Home
> >

Dolan Track Champion

Frame:
Dolan track champion 56cm

Fork/Headset:
Alpina fork/heatset

Crankset/Bottom Bracket:
Sram Omnium

Drivetrain/Cog/Chainring/Chain:
Victoire Cycles 17t/Dura Ace 52t njs/D.I.D. njs

Handlebars/Stem:
Kore elite/FSA os 190 90mm

Saddle/Seatpost:
ritchey/alpina

Front Wheel/Hub/Tire:
Random fuji classic track front wheel/random michelin tyre

Rear Wheel/Hub/Tire:
Grand Compe hub laced on a DeepV velocity

Bike History

Click a link below to see past stages of this bike.

  1. Initial
  2. Dura Ace Chainring
  3. Cracked :(

Current Stage Info:

No collision,just riding.

Added by Themis. Last updated over 7 years ago.

As of over 7 years ago, Themis has indicated that they no longer own this bike.

19 Comments

beatNOTbreaks

beatNOTbreaks says:

i broke my dolan too. the back end totally tweaked out from downhill riding

Posted over 7 years ago

JSTEWART304

JSTEWART304 says:

Is the down tube cracked at the bottom bracket? If so, how did that happen?

Posted over 7 years ago

budhai

budhai says:

damn never heard of that happening before, on any frame really? are you sure it isn't just the paint that's cracked?

Posted over 7 years ago

nightstalker

nightstalker says:

the chain stay cracked, theres no such thing as paint cracking. once the frame cracks every thing cracks

Posted over 7 years ago

Themis

Themis says:

Probably the chainstay cracked due to the forces that are created near the bb when skidding i guess(i love riding downhill with my trackbike). :/

Posted over 7 years ago

JSTEWART304

JSTEWART304 says:

Damn that's a bummer. I always wanted one for street riding. I'm sure I'd break the bike since I weigh over 200lbs

Posted over 7 years ago

Themis

Themis says:

No man stay with your precursa(awesome btw),it has the same geometry as the track champ and its way better for street riding!

Posted over 7 years ago

Uninc750

Uninc750 says:

VCA all the way! Kai to malaka sticker allou!

Posted over 7 years ago

Themis

Themis says:

Hahah!

Posted over 7 years ago

Themis

Themis says:

ωραιο στησιμο στο gazzetta btw!

Posted over 7 years ago

Uninc750

Uninc750 says:

Thanx!

Posted over 7 years ago

unknown

unknown says:

Wrap the bars and get rear wheel with MSW too - would look real good because of silver chainring/black cranks combo.

Cheers

Posted over 7 years ago

Themis

Themis says:

what's MSW? yeah i keep saying i will buy some bartape but i keep postponing it lol

Posted over 7 years ago

unknown

unknown says:

Machined side wall.
I used to ride without bartape on my previous and current bike too, but then I got new bars and wrapped them so they wouldn't be all scratched.

Posted over 7 years ago

yurinocc

yurinocc says:

is that spinergy save for street use?

Posted over 7 years ago

Themis

Themis says:

From what i was told,yeah it's safe.I would be carefull around massive potholes,though...

Posted over 7 years ago

yurinocc

yurinocc says:

love your old setup btw.

Posted over 7 years ago

afif_fadhila

afif_fadhila says:

Nice bike :D

Posted over 7 years ago

Themis

Themis says:

Thanks!

Posted over 7 years ago