Home
> >

GT GTB Track

Bought this recently off the forum. It has been stripped and finished very nicely! got a nice shine to it. The welds still have the black in them, was thinking of polishing them out but think it's growing on me... Have had this for a couple of weeks now and was lucky enough to come across a 1" alpina track fork that needed a bit of attention as they were a old and tattered. Thought if I'm gonna fix them up might as well do it a little different and thought the Gt could use a little colour...So here we have it.

Frame:
GT Track

Fork/Headset:
Custom Alpina carbon fork / CK threadless 1" inch

Crankset/Bottom Bracket:
Sugin 75 165mm / Hatta R9400

Pedals:
Look S-track

Drivetrain/Cog/Chainring/Chain:
Black Dura ace 7600 52t / EAI 19t / Izumi

Derailleurs/Shifters:
--

Handlebars/Stem:
Deda RHM 02 42cm / Zipp beyond black

Saddle/Seatpost:
Selle italia titanium Flite / Easton EC70

Brakes:
--

Front Wheel/Hub/Tire:
Carbon Suzue pro max / H+Son F30 / Panaracer Ribmo

Rear Wheel/Hub/Tire:
Carbon Suzue pro max /H+Son F30 / Panaracer RiBmo

Bike History

Click a link below to see past stages of this bike.

  1. Initial
  2. Update

Added by Lynx. Last updated over 4 years ago.

As of over 4 years ago, Lynx has indicated that they no longer own this bike.

42 Comments

Deluxe

Deluxe says:

Couldn't get more perfect dude

Posted almost 4 years ago

Rob

Rob says:

awesome

Posted over 4 years ago

stewart13

stewart13 says:

what happened to it?

Posted over 4 years ago

Lynx

Lynx says:

Passed it on, somehow couln't get it to feel right? Maybe just to stiff for me.

Posted over 4 years ago

stewart13

stewart13 says:

hmm i feel that. that was like my kagero. RIP

Posted over 4 years ago

nioue

nioue says:

sick ride!

Posted over 4 years ago

akbar_uhuy

akbar_uhuy says:

Those pair of carbon suzue promax! This is way too good.

Posted over 4 years ago

Lynx

Lynx says:

They awesome hub! Very happy be have them :)

Posted over 4 years ago

WyattFunk

WyattFunk says:

11/10

Posted over 4 years ago

Lynx

Lynx says:

Thanks man

Posted over 4 years ago

stewart13

stewart13 says:

wow, too nice

Posted over 4 years ago

BklynLOW

BklynLOW says:

Beautiful, beautiful build!!

Posted over 4 years ago

Lynx

Lynx says:

Cheers man, I'm pretty happy for now:)

Posted over 4 years ago

robiRobson

robiRobson says:

Keep the welds ;-]
magnificent bike
greetings

Posted almost 5 years ago

Lynx

Lynx says:

All Thanks to you man!

Posted almost 5 years ago

sonomike

sonomike says:

Keep the welds as they are, +1 So cool with the color on the inside of the fork.

Posted almost 5 years ago

Lynx

Lynx says:

Thanks man! Will be keeping the weld as is.

Posted almost 5 years ago

moik

moik says:

You could use leach to clean the welds!

Posted almost 5 years ago

Lynx

Lynx says:

Think i'll keep the welds as is. Thanks though.

Posted almost 5 years ago

longkachia

longkachia says:

like that fork!

Posted almost 5 years ago

Lynx

Lynx says:

Thanks

Posted almost 5 years ago

Rays

Rays says:

Looks kinda like my bike haha, Nice Build though!

Posted almost 5 years ago

Lynx

Lynx says:

Yeah man! Similar taste :)

Posted almost 5 years ago

whipped_takara

whipped_takara says:

Nice bike. Dig the fork

Posted almost 5 years ago

Lynx

Lynx says:

Cheers

Posted almost 5 years ago

Aspence

Aspence says:

1 inch Alpina? How?

Posted almost 5 years ago

Lynx

Lynx says:

Yep, 1" inch Alpina that have been resprayed.

Posted almost 5 years ago

Nathap470

Nathap470 says:

straight fire

Posted almost 5 years ago

stewart13

stewart13 says:

holy shit that alpina tho

Posted almost 5 years ago

Lynx

Lynx says:

Thanks man, pretty happy with them!

Posted almost 5 years ago

Aspence

Aspence says:

10/10 would ride

Posted almost 5 years ago

stewart13

stewart13 says:

10/10 would beans

Posted almost 5 years ago

SimonJ

SimonJ says:

Great looking bike!

Posted almost 5 years ago

Lynx

Lynx says:

Thanks man.

Posted almost 5 years ago

BklynLOW

BklynLOW says:

TOO GOOD!

Posted almost 5 years ago

kyle-j

kyle-j says:

Perfect!

Posted almost 5 years ago

Noypi

Noypi says:

Beauty!

Posted almost 5 years ago

Lynx

Lynx says:

Thanks

Posted almost 5 years ago

metatronic1123

metatronic1123 says:

i kinda like the black in the welds too, great build!

Posted almost 5 years ago

Lynx

Lynx says:

Cheers

Posted almost 5 years ago

Eingang

Eingang says:

the black in the welds looks great, leave it as it is!

Posted almost 5 years ago

kill_choi

kill_choi says:

I thought you sharpied over the welds. I think it looks ace. You've got an enviable stable.

Posted almost 5 years ago